środa, 26 sierpnia 2015

Rick Remender o powodach odejścia z Marvela

Jakiś czas temu Rick Remender ogłosił odejście z wydawnictwa Marvel Comics, by móc w pełni poświęcić się swoim autorskim projektom. Dla fanów wydawnictwa Image oznaczało to jednocześnie zapowiedź czwartego już tytułu tego scenarzysty. Jest nim "Tokyo Ghost" i właśnie na temat tego komiksu Remender miał opowiedzieć w wywiadzie dla serwisu CBR. Szybko jednak okazało się. że motywy odejścia z Domu Pomysłów są znacznie ciekawszym tematem.
Przede wszystkim Remenderm podkreślił, że zupełnie nie wyklucza powrotu do pisania mainstreaowych serii. Obecnie twórca jest jednak na takim etapie swojej kariery, że po prostu musiał zaryzykować i ponownie stworzyć coś tylko i wyłącznie swojego. Mało kto pamięta, że Remender jeszcze zanim pojawił się w Marvelu, zbieral pozytywne opinie za swoje autorskie dzieła. Sam twórca zaś podkreśla, że spory wpływ na jego karierę miał Eric Stephenson, dlatego wybór Image na jego obecny "dom" był oczywisty.

Remender twierdzi, że jest w stanie napisać każdego miesiąca scenariusze do pięciu zeszytów i wciąż mieć czas dla swojej rodziny i bliskich. Pamiętając o tym, że każda z jego serii ma przerwy między kolejnymi historiami, należy podejrzewać że Remender pracuje obecnie nad większą ilością tytułów niż te już ogłoszone.

Tworzenie własnych historii to spełnienie marzeń Remendera. Co prawda w Marvelu też miał on bardzo duża swobodę, ale jednak i tak za każdym razem musiał pytać edytorów o zgodę na stworzenie konkretnej historii. Teraz tego nie ma i może robić co mu się tylko podoba. Wciąż jednak jego komiksów pilnuje edytor. Jego rolą jest wyłapywanie ewentualnych błędów, nie zaś dyktowanie twórcy co ma robić.

Rick Remender nie posiada i nie chce mieć w przyszłości smartfona. Twórca twierdzi iż jest to całkiem użyteczne urządzenie, ale nie chce stać się człowiekiem non-stop wpatrującym się w ekran własnego telefonu. W tym miejscu pozdrawiam wszystkich odwiedzających Image Comics Journal za pośrednictwem smartfonów :)
 
Na koniec coś o komiksie "Tokyo Ghost". Ten powstawał łącznie dwa lata i ma być bardzo "europejski" pod względem narracji. Fabuła to kompromis między pomysłami obu twórców, którzy liczą, że ta dość odważna wizja przyszłości spodoba się czytelnikom.

Źródło: CBR

1 komentarz: