niedziela, 22 lutego 2015

Image Comics wspomaga sklepikarzy

Krótka, ale przyjemna informacja dociera do nas z miasta Portland, gdzie w siedzibie ComicPRO odbyła się konferencja dla właścicieli sklepów komiksowych. Corey Murphy, który w Image Comics odpowiedzialny jest za współpracę właśnie z tymi osobami, które sprzedają komiksy bezpośrednio czytelnikom, ogłosił start nowego programu zniżkowego.
Dotychczas, wyglądało to tak, że nowe sklepy komiksowe mogły zamawiać produkty Image z 50% zniżką przez pierwsze trzy miesiące swojego istnienia, po czym rabat ten zmniejszał się do 35%. Zgodnie z nową polityką Image, od 1 marca każdy sklep będzie mógł korzystać ze stałej zniżki 45%, natomiast nowe placówki nadal otrzymywać będą 50% rabat. Jednakże nie przez kwartał, a w trakcie pierwszego roku funkcjonowania.

Przedstawiciele Image Comics uważają, że takie działanie będzie korzystne zarówno dla sklepów, czytelników jak i samego wydawnictwa. Ci pierwsi będą mogli oferować tym drugim niższe ceny, a to z kolei może się przełożyć na stopniowy wzrost sprzedaży komiksów Image i większy zarobek dla sklepów. Twórcy poszczególnych serii nie odczują zmian, ponieważ spodziewany, początkowy delikatny spadek zysków wydawnictwo bierze na siebie.

Muszę przyznać, że posunięcie to ma sens, ale obarczone jest sporym ryzykiem. Czas pokaże, czy Image nie strzeliło sobie w stopę, dając sklepom szansę zwiększenia zysków na ich tytułach.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz