sobota, 6 grudnia 2014

Mała afera związana z najnowszą serią Kurta Busieka

Jakiś czas temu, pisząc o serii "Tooth and Claw" Kurta Busieka wspomniałem, że Image Comics wydawało kiedyś komiks o tym samym tytule, lecz oba nie są ze sobą w jakikolwiek sposób powiązane. Dziś okazuje się, że komiks o istnieniu którego ja wiedziałem, totalnie umknął zarówno Busiekowi, jak i włodarzom samego Image. Dlaczego? Otóż już po wydaniu pierwszego numeru najnowszej serii twórcy "Marvels" dotarły do niego informacje, że korzysta z tytułu, do którego ktoś inny posiada prawa autorskie. Busiek zwrócił się z prośbą o sprawdzenie tego i pracownicy Image odkryli, że faktycznie prawa do tytułu "Tooth and Claw" jest własnością Marka Pacelli. Sprawa jest jeszcze bardziej kuriozalna, ponieważ to właśnie Image Comics opublikowało miniserię z takim właśnie tytułem.

Począwszy od dodruku pierwszego numeru, seria Busieka zmienia więc nazwę na "The Autumnlands: Tooth and Claw" i wydaje się, że na tym sprawa zostanie zakończona. Wydaje mi się, że niesmak jednak pozostanie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz