czwartek, 1 września 2016

Pięć pytań do Sebastiana Kuryło - głównodowodzącego blogiem "Nie Tylko Gry"

Pewnie zauważyliście ostatnio, że w kolejnych odsłonach "Linkowisk" bardzo mocno wyróżnia się ilość tekstów z bloga "Nie Tylko Gry". Ten chwali się współpracą recenzencką również z wydawnictwem Image, a więc czymś, na co ja swego czasu się nie zdecydowałem. Postanowiłem więc zadać dosłownie parę pytań Sebastianowi Kuryło, który szefuje blogowi.
ICJ: Skąd wziął się pomysł na to, by blog "Nie Tylko Gry" podjął współpracę recenzencką z Image Comics? 
Sebastian Kuryło: Pomysł na współpracę z Image podsunął mi jeden z moich znajomych pracujący w innym amerykańskim wydawnictwie komiksowymi, z którym od wielu lat współpracuje. Gdy tylko dostałem kontakt zastanawiałem się czy w ogóle warto z niego skorzystać. "Nie Tylko Gry" to wciąż stosunkowo mały blog, ale ma dość duży potencjał - już teraz całą ekipą staramy się, by było jak najlepiej. Postanowiłem w końcu  napisać do Image i zaproponować im chyba pierwszą taką współpracę w Polsce. Choć forma współpracy jest bardzo ograniczona z wielu powodów, to jestem z niej bardzo zadowolony.

Czy możesz napisać coś więcej o tych ograniczeniach? 
Niestety nie - są to szczegóły naszej współpracy, których nie ujawniam.

Jak szybko wydawnictwo zareagowało na propozycję współpracy? Czy jej warunki były w jakiś sposób negocjowane? 
W zwyczaju mam, że opisuję szczegółowo cały plan działania oraz pokazuję jak to wygląda na daną chwilę - mówię tutaj o kwestiach związanych z blogiem. Na odpowiedź od wydawnictwa czekałem bardzo długo i wysłałem dość sporo maili nim mi odpowiedzieli. Początkowo odpowiedź była negatywna, ale jakoś udało mi się przekonać ich, że warto chociaż spróbować. Tak, warunki współpracy były negocjowane i są momentami dość ostre, ale na razie (poza jednym drobnym wyjątkiem) udaje nam się sprostać tym wymogom.

Jakim zainteresowaniem cieszą się Wasze teksty poświęcone komiksom Image? 
Mogę powiedzieć, że teksty o ich komiksach są aktualnie najchętniej czytanymi tekstami na blogu w kategorii komiksy - na drugim miejscu jest wydawnictwo Dark Horse.

Czy w najbliższym czasie blog "Nie Tylko Gry" planuje więcej pisać o wydawnictwie Image, czy też ilość tekstów będzie mniej więcej taka sama jak obecnie? 
Obecnie na blogu jest tak, że czasem to my dostajemy zlecenie od wydawnictwa, a czasem piszemy do nich czy dadzą nam coś, czym recenzent jest zainteresowany. Jeśli nasi recenzenci będą chcieli pisać więcej o Image to liczba ta zdecydowanie wzrośnie. Mogę jednak już powiedzieć, że dzięki Radkowi w najbliższym czasie będziemy mieli bardzo dużo tekstów na temat komiksów Image i prawdopodobnie nawet (jeśli Radek będzie dawał radę), to teksty te zdominują jakiekolwiek inne recenzje komiksowe.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz