wtorek, 8 stycznia 2019

Top 5 #76 - Najlepsze komiksy Image 2018 roku

Ostatnia część podsumowania ubiegłego roku jest dla mnie zdecydowanie najtrudniejsza. Głównym powodem jest to, że wymieniam tutaj najlepsze moim zdaniem komiksy Image, które nie ukazały się jeszcze w Polsce i zarazem nie załapały się do topki z debiutami (o tej TUTAJ). Sęk w tym, że takich tytułów z roku na rok czytam coraz mniej - wzrastająca ilość świetnych komiksów dostępnych w języku polskim drenuje portfel na tyle mocno, że ograniczam konsekwentnie czytanie rzeczy w wersjach oryginalnych. Dlatego też tak na dobrą sprawę, dzisiejszą piątkę wybierałem spośród coś około dziesięciu, może dwunastu komiksów.

Tuż za czołową piątką znalazłoby się miejsce dla "East of West".
5. Saga (Brian K. Vaughan/Fiona Staples) - 6 numerów w 2018 roku
Każdy z zeszytów wchodzących w skład dziewiątego story-arcu nie ukazał się (jeszcze) w Polsce, więc technicznie mogę spokojnie włączyć go do tego zestawienia. "Saga" już od dawna nie była komiksem tak świeżym i zajmującym, jak na początku swojego istnienia. Ale gdy twórcy cyklu ogłosili roczną przerwę w publikacji i tuż przed nią dali nam TAKI tom, to trzeba było go jakoś wyróżnić. Wc owych numerach dzieje się sporo, a czytelnicy raz za razem są zaskakiwani nieoczekiwanymi zwrotami akcji. Finał zaś rozdziera serce i sprawia, że owa roczna przerwa będzie dla każdego fana tej serii ciągnąc się w nieskończoność. Zgadzam się z tym zupełnie, ja chcę już ciąg dalszy ;(

4. Curse Words (Charles Soule/Ryan Browne) - 9 numerów w 2018 roku
O tej serii nie miałem jeszcze okazji pisać na blogu, lecz zrehabilitowała ona w moich oczach Charlesa Soule'a. Scenarzysta ten przebojem wdarł się na szczyt w DC Comics, serwując czytelnikom rewelacyjnie prowadzone serie "Red Lanterns" oraz "Swamp Thing", po czym podpisał kontrakt na wyłączność z Marvelem i tam już mu tak fajnie nie szło. Przynajmniej jeśli chodzi o te tytuły, które sprawdziłem. Wciąż jednak pisał coś autorskiego i ucieszyłem się mocno, gdy przybył do Image z "Curse Words". Już w mocnym 2017 zastanawiałem się nad tym, czy nie wyróżnić tego tytułu, jednak stało się to dopiero teraz. Za to, że seria ta nie spuszcza z tonu i z tomu na tom jest coraz lepsza. Za samą postać Margareth Soule i Brown powinni zostać obsypani nagrodami. W 2019 doczekamy się finału serii.

3. Descender (Jeff Lemire/Dustin Nguyen) - 6 numerów w 2018 roku
Tutaj wyróżnienie i najniższy stopień podium przyznaję serii za przecudowne zakończenie opowieści o TIM-21, na które polskiemu czytelnikowi przyjdzie (raczej) poczekać aż do 2020 roku, bo tempo wydawnicze Muchy jest takie sobie. Nawet nie wiecie jaką ulgę poczułem, gdy przeczytałem o tym, iż Lemire i Nguyen powrócą z serią "Ascender".

2. Royal City (Jeff Lemire) - 6 numerów w 2018 roku
I tutaj podobnie jak w przypadku "Sagi" - zeszyty tej serii, które ukazały się w 2018 roku na naszym rynku wciąż czekają na swój debiut. O tym, że na naszym rynku ubiegły rok okazał się okresem wzmożonego zainteresowania dziełami Jeffa Lemire nie trzeba nikogo przekonywać. I cieszy fakt, że wydawcy w większości sięgają po te lepsze rzeczy jego autorstwa (wyjątek: zbliżające się "Extraordinary X-Men" od Egmontu). Tą wisienką na torcie jest jak dla mnie "Royal City", którego drugi i (zwłaszcza) trzeci tom to najzwyczajniej w świecie REWELACYJNA lektura. Spodobała Wam się pierwsza odsłona od Non Stop Comics? To wiedzcie, że najlepsze przed Wami.

1. Deadly Class (Rick Remender/Wesley Craig) - 4 numery w 2018 roku
Tutaj pierwsze miejsce odrobinkę na wyrost, bo tytuł ten niestety w ubiegłym roku zaczęły dręczyć spore opóźnienia. Niemniej udało się wydać całą historię o nazwie "Love Like Blood", która tylko utwierdziła mnie w przekonaniu, że Rick Remender stworzył samograja, który od lat nie schodzi poniżej niesamowicie wysokiego poziomu. Jestem przekonany, że w grudniu będę pisać o tej serii ponownie, ale tym razem w kontekście najlepszych pozycji Image wydanych w Polsce.

Tak wygląda moja czołowa piątka serii z ubiegłego roku. Pamiętajcie, że nie uwzględniłem tutaj ani debiutów, ani rzeczy, które ukazały się również po Polsku (np. "Monstressa" czy "Zabij Albo Zgiń"). Dajcie znać w komentarzach jak wygląda to u Was :)

1 komentarz:

  1. Super jak zawsze, do tego 3 tytuły dostępne u nas w Polsce. Dzięki za świetną robotę, dzięki Tobie zacząłem image comics czytać :-)

    OdpowiedzUsuń