piątek, 17 stycznia 2020

Top 5 #82 - Najlepsze komiksy Image wydane w Polsce w 2019 roku

No to czas najwyższy na ostatnią odsłonę podsumowania roku ubiegłego. Dzisiejsza odsłona "Top 5" to moja subiektywna piątka najlepszych komiksów z Image, które w 2019 roku ukazały się w Polsce. Jako, że łącznie tych komiksów było rekordowo dużo, bo aż 42, to każdy z nich miał mniej niż 2,4% na wskoczenie do tego zestawienia. No to lecimy, kolejność wartościująca, podsumowania krótkie.
5. Saga tom 9 (wyd. Mucha Comics)
Skoro twórcy tej serii musieli ją czasowo zawiesić, to zrobili to w idealny sposób. Gdyby pauzę ogłoszono po siódmym czy ósmym tomie, wzruszyłbym ramionami. Po dziewiątym jest zgoła inaczej i coś mnie trafia na samą myśl o tym, że przerwa wydawnicza trwa i trwa. "Saga" zawsze potrafiła złapać czytelnika za serce, tom dziewiąty to serce jeszcze ściska i łamie.
4. Paper Girls tom 6 (wyd. Non Stop Comics)
To paskudnie miłe uczucie dostać wreszcie komiks Briana K. Vaughana, który kończy się w sposób godny pochwały i nie jest makabrycznie przeciągnięty. No i rysunki Cliffa Chianga... Mama nadzieję, że artysta ten nie wróci teraz odwalać pańszczyznę do Marvela lub DC, bo swoim talentem przewyższa niemal wszystkich obecnych tam wyrobników.
3. Criminal tom 2 (wyd. Mucha Comics)
Za gustowną, różową okładkę ;) Nie no, żart. Obie historie zawarte w tym tomie to komiksowe kryminały najwyższej próby, które ani trochę się zestarzały. Do dziś moja zdecydowanie ulubiona odsłona całej serii, chociaż kolejne również są znakomite.
2. Lazarus tom 5 (wyd. Taurus Media)
Za bycie serią, która z tomu na tom jest coraz lepsza. Oraz za bycie ostatnim tytułem z oferty Image, który wspieram piniondzem zarówno w wersji oryginalnej jak i polskojęzycznej.
1. Deadly Class tom 2 (wyd. Non Stop Comics)
Za wszystko. Począwszy od zawiązania akcji, poprzez pełnokrwistych bohaterów, liczne odniesienia muzyczne, ciekawe zwroty akcji, na graficznym szaleństwie kończąc. Plus świetna polska wersja językowa od wydawnictwa Non Stop Comics. Pierwszy i trzeci tom również są znakomite, ale to drugi był tym, który bezceremonialnie wszedł mi z buty w pysk i sprawił, że mi się to spodobało. Oby tak dalej.

1 komentarz:

  1. Takiego zestawienia mi było potrzeba. Chciałem ostatnio wejść w jakąś nową serię Image. I po kilku próbach żadna nie "zaskoczyła" - ani Monstressa, ani Rat Queens, ani (nie wydana PL) nowa Witchblade. A z powyższych pięciu znam tylko Sagę. Pora sprawdzić pozostałe cztery :)

    OdpowiedzUsuń